در پی رسوایی فیسبوک، زاکربرگ به چرب زبانی های تیم کوک پاسخ داد – دیجیاتو – دامنه lg3

در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به سوء استفاده از اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شده بود، تیم کوک، مدیرعامل اپل ادعا کرده بود اپل در برابر چنین آسیب پذیری هایی مصون است
در پی رسوایی اخیر فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا که منجر به سوء استفاده از اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی شده بود، تیم کوک، مدیرعامل اپل ادعا کرده بود اپل در برابر چنین آسیب پذیری هایی مصون است. به تازگی مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک به گفته های کوک پاسخ داده است.

زاکربرگ در نهایت با کنایه در پاسخ به گفته های تیم کوک اعلام کرده:

زاکربرگ در ادامه گفته استفاده از فیسبوک همچنان برای کاربران رایگان است، زیرا روی برقراری ارتباط بین افراد تمرکز کرده و بسیاری از کاربران از عهده پرداخت هزینه برای استفاده از آن بر نمی آیند. به عقده او مدل کسب و کار مبتنی بر تبلیغات، تنها مدل منطقی برای پشتیبانی از این خدمات است.

مدیرعامل فیسبوک معتقد است که اگر می خواهید خدماتی را برای همه، و نه فقط افراد ثروتمند فراهم کنید، باید آن را به گونه ای ارائه دهید که همگان استطاعت استفاده از آن را داشت باشند. زاکربرگ اعلام کرده که فیسبوک به سختی تلاش می کند خدمات خود را به رایگان به کاربران ارائه دهد و در نهایت معتقد است: «من فکر نمی کنم که این موضوع به معنی این باشد که به افراد (کاربران) اهمیت نمی دهیم».

کوک در این باره اعلام کرده بود: «اگر کاربرانمان محصولات ما باشند، ما می توانیم از آنها درآمد هنگفتی کسب کنیم، [البته] ما [از سوی کاربران] انتخاب شده ایم که این کار را انجام ندهیم». او در ادامه اعلام کرده بود اپل از محصولاتی که به کاربران ارائه می دهد کسب درآمد می کند و ادعا کرده بود که مدل کسب و کار این کمپانی موجب می شود نسبت به مشکلاتی که برای فیس بوک پیش آمده آسیب پذیر نباشد.

پیش از این زاکزبرگ به اشتباه فیسبوک در زمینه رسوایی اخیر اعتراف کرده بود.

به دنبال این اظهار نظر های تیم کوک، زاکربرگ اعلام کرده:

«من تصور می کنم مهم است که ما دچار سندرم استکهلم (پدیده ای روانی که در آن گروگان حس یکدلی و همدردی و احساس مثبت نسبت به گروگان گیر پیدا می کند) نشویم که در صورتی که به این مشکل دچار شویم، کمپانی ها به شدت تلاش خواهند کرد متقاعدتان کنند که با پرداخت هزینه بیشتر، اهمیت بیشتری به شما می دهند. به عقیده من این موضوع احمقانه به نظر می رسد».

«من از این استدلال این گونه برداشت می کنم که اگر شما [مشتریان] به نحوی پرداختی انجام ندهید، ما اهمیتی برای شما قائل نیستیم. این برداشت بسیار چرب زبانانه است و منطبق بر واقعیت نیست».






اخبار مرتبط

  • مدیر عامل بوئینگ ایلان ماسک را به چالش کشید؛ خودروی تسلا را برمی‌گردانم – دیجیاتو – دامنه lg3
  • سامسونگ وجود هر گونه مشکل در شارژدهی گلکسی اس ۹ را انکار کرد – دیجیاتو – دامنه lg3
  • رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و دورکارهای استارتاپی بیمه می‌شوند – دیجیاتو – دامنه lg3
  • بررسی دیجیاتو: موبایل میان رده هواوی Nova 3e – دیجیاتو – دامنه lg3
  • دانشگاه میشیگان و افتتاح تاسیساتی برای آزمایش تخصصی پهپادها – دیجیاتو – دامنه lg3
  • سرمایه گذاری یاهو روی یک پلتفرم تبادل ارز مجازی ژاپنی – دیجیاتو – دامنه lg3
  • خبر بد برای بازار خودروهای وارداتی؛ اضافه شدن ۱۰ درصد ارزش گمرکی به عوارض واردات خودرو – دیجیاتو – دامنه lg3
  • اپل با تصمیم ترامپ برای لغو طرح انرژی پاک به مخالفت برخاست – دیجیاتو – دامنه lg3
  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *